Vellykket SOLrenning!
Postet av Mette Traaen den 27. Apr 2025
I strålende solskinn arrangerte vi SOLrenningen med langdistanse lørdag og mellomdistanse søndag. Det er lagt ned en solid arbeidsinnsats av lagets medlemmer både i forkant og under arrangementene. Jeg synes vi kan si at vi er en eliteklubb når det gjelder arrangement!
Nesten 1500 stilte til start tilsammen de to dagene, og vi fikk mye skryt for gode løyper og fint terreng. Arild og Tormod sto for løypene lørdag, og Tom søndag. Ingvild og Anne Elisabeth, sjefene for løperdrikke, melder om mange fornøyde løpere rett etter målgang.
På løpskontoret/mål gikk alt knirkefritt, da vi testet ut Marius Bjugans nye tidtagersystem Time4O. Marius var selv til stede begge løpsdagene med kyndig hjelp.
Marius' nye tidtagersystem, Time4O, fungerte utmerket, her sammen med løypelegger/teknisk sjef Tom.
Arenasjef Hans, sammen med Dag og Bjørn, sørget for en flott arena. Svinndal skole lånte generøst ut lokaler, slik at vi kunne tilby både dusj og toaletter på skolen.
Ole, Rikke og Dag ordnet premieutdeling, og i salget var det Ramtvedt-klanen m. fl. som sørget for mat til sultne o-løpere.
Espen hadde ansvaret for starten begge dager, med god hjelp fra Trøsken IL. Der gikk alt som vanlig prikkfritt for seg.
I barneparken og småtroll hadde familien Russvoll med Tonje i spissen ansvaret. Der var det godt besøk, med mange stolte barn som alle fikk medaljer i premie.
Helgens store nøtt var parkering. Siden vi ikke fikk benytte noen jorder, måtte vi benytte hver lille plass så godt vi kunne. Redningen ble at vi fikk bruke en del av et nærliggende anleggsområde begge dagene. Men med Frode i spissen for et kyndig og tallrikt parkerings-personale, gikk det hele opp!
Det er med andre ord mange hjul i arrangements-maskineriet, og klubbens medlemmer har virkelig stått på og bidratt til at det ble to flotte dager i Svinndal. Løypeleggerne har planlagt i månedsvis og vært mange timer i skogen for å klekke ut utfordrende løyper og gode postplasseringer. Mange har vært ute og sjekket postene, satt ut poster, løpt gjennom på morgenen før arrangementene, samt sørget for å hente inn alt etterpå. Svein har gjort en flott jobb med å administrere det hele.
Det er mange medlemmer og andre frivillige som har bidratt til at dette ble vellykket. Vi har virkelig grunn til å være storfornøyde med innsatsen og resultatet!
Kommentarer
Logg inn for å skrive en kommentar.